UNIKA BESÖKARE

IDAG DENNA VECKA DENNA MÅNAD TOTALT ANTAL ONLINE

lördag, februari 14, 2009

Pysslat...



På eftermiddagen när vi hade kommit in efter vår promenad ner till byn fram och tillbaka , Tindra fick åka pulka och det gillar hon! ja när vi väl kom in så flög det för mig att jag skulle plocka fram symaskinen och detta skall ni veta händer näst intill aldrig här hemma för det slutar alltid med att jag får ett raseriutbrott och nästan slänger ut symaskinen genom fönstret.
Ja nu åkte den fram ialla fall och jag sydde en lampskärm av ett lakan som jag köpte på loppis förra helgen, nöjd blev jag också och tro det eller ej så står symaskinen kvar i köket, den slapp färden genom fönstret denna gång också.

Ja detta är resultatet....






Jag funderar faktiskt på att sy fler för det är många lampor här hemma som behöver sig ett lyft.

Nu blir det myskväll, min man står i köket och gör rödspätta med basilikasås och pressad potatis. Till efterätt blir det flamberade creps med vaniljglass.

Ha det bra!

Kram

9 kommentarer:

Lina sa...

Hej! Tack för inlägget i min blogg! Vilken underbart söt lampskärm du sytt. Har länge undrat hur man syr sådana. Haha, känner igen detdär om att symaskinen är påväg ut igenom fönstret, men envis och tålmodig som man är så slutar det alltid med att den står kvar ändå. Ha en fortsatt trevlig alla hjärtans dag, kram Lina

Lotta sa...

SAKNAR DIG REDAN SYSTER!!!!!!!!

Nettan sa...

Vad duktig du är =0) & mysigt vart det !
Hoppas du haft en härlig Alla ♥ Dag
Kram Nettan

Lotta sa...

l8.bexelius@gmail.com

Gårdsromantik sa...

Men så söt!

Du har ju talang.

Kram Maud

Huset på kullen sa...

Så fint det blev, du kan verkligen sy du =)

Ha en härlig söndag! // Linda

Anonym sa...

Men Maria.... ännu en talang!!! va fin lampskärmen blev!!! DU är ju sååå duktig!!! Kram Annika Nordenstam Http://tifflansvardag.se

Unknown sa...

Hej! Kom in här på din blogg av en ren slump... Jättefin lampskärm du har sytt!! Ha det bra. Lenita

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Tack så väldigt mycket för kommentaren. Lampskärmen blev verkligen jättefin! :)

Ha en bra dag!
Kram Therese