UNIKA BESÖKARE

IDAG DENNA VECKA DENNA MÅNAD TOTALT ANTAL ONLINE

torsdag, februari 19, 2009

Idag...



...är det sol sol sol ute!! Det är så vackert ett riktigt vinterlandskap och - 9 °C .

Tindra och jag var ute en sväng på fm, vi gick ner till pappers och glasinsamlingen och lämnade av lite grejer, en lagom promenad för henne. Hon skulle hjälpa mamma dra pulkan med påsarna på ner dit och sedan skulle hon åka pulka på tillbakavägen. Allt skall ju undersökas i hennes ålder, i snödrivorna på vägen ner så såg hon något gult! Va dä mamma?? ( Vad är det mamma ) det är hundkiss, åhh hunkis, hejdå hunkis! så vinkade hon och jag kan säga det var några spår efer hundkiss på vägen ner så det blev en hel del stopp och hejdå hunkis!! det var så skönt med luft och solen värmde!

Nu har vi ätit lunch och Tindra sover en stund därför passar jag på att sitta lite här framför datorn. När hon vaknat så skall vi gå upp till mormor och tvätta lite kläder, har massor av tvätt nu :-( får passa på när mormor jobbar.

Visar lite bilder från vår promenad i söndags...








Kram!!

5 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej, hej!!
Vilken mysig blogg du har :)
Härligt med vinterbilder...
Kram Maria

Maria - Villa Krutbruket sa...

Roligt att du kikade tillbaka :)
Ja det kommer nog bli helt ok när det är klart.. Längtar tills vi får flytta in :)
Hur länge har du bloggat då? Roligt med nya bekantskaper här i bloggvärlden :)
Kram Maria

Evelina sa...

Tack för titten hos mig, roligt att du fann mig för då hittade jag hit... Mysig blogg du har! Vilken superfin lampskärm du har sytt, tänke att jag också skulle försöka mig på det om jag får en stund över någongång. :) Kram Evelina

Snuttan sa...

hiiih vad de små är goa härliga komentarer från de.

Kram
Åsa

Anonym sa...

Hej igen!

Härligt med så fina vinterbilder! Även fast jag längtar till våren och sommaren, så hade det inte skadat med en riktig vinter..inte en massa regn och slask som vi har haft här.

Tack snälla för att du delar med dig av dina erfarenheter av Mateus porslinet! Är lite orolig över att det ska vara skört. Det står på deras hemsida att servisen ska tåla diskmaskin, så den borde ju inte krackelera. Jadu, inte lätt det där..kanske köpter två tallrikar och provar ett tag =) haha

Kram på dig och ha en skön helg!

Anna