UNIKA BESÖKARE

IDAG DENNA VECKA DENNA MÅNAD TOTALT ANTAL ONLINE

torsdag, januari 01, 2009

Ett helt nytt år!

Ja då var det nya året här, 2009. Det är sjukt va fort tiden går!! nu återstår att se vad detta år har att bringa.

Gårdagen blev lyckad, vi tog det bara lugnt med broder + familj, det var skönt.
Jag började dagen med att slänga ut vår gran, som jag nämnt tidigare så barrade den nått kopiöst, se själv....
Såhär såg det ut efter att jag tagit bort alla kulor och klippt bort grenarna, för att sedan kasta ut den genom fönstret.

Jag fyllde en ica-kasse med barr från golvet!!

Ja efter detta ,som förövrigt tog ca 2 timmar att genomföra, så var det dags att laga mat, duscha och duka.
Det blev en enkel dukning i år, men jag grejade små buketter ialla fall, med röda tulpaner och lingonris..




Denna fina kopp och fat tänkte min svägerska sälja på loppis men ja hejda na, nu fick en hyacint blomma ut i den.


Namnförslag ,någon? till mina två kaniner som jag köpte på julmarknad 1:a advent. Enriset har fått platts i en gammal soppskål efter min farmor.

Såhär fina amarylisar har jag, fyra stycken som blommar nu

Det var lite smådetaljer.....

...över till nyårsfirandet. Maten blev jättegod!! Jimmy , min man e bäst på mat!!!
Vi åt , spelade spel, tittade på tv och bara var, jätteskönt. Alla barnen sommnade innan 12-slaget.
Tindra var trött redan efter maten...

Såhär fin var hon i sin nya fina klänning som hon fick i julklapp av farmor Kerstin och bonusfarfar Stickan, TACK!
Ja det var våran nyårsafton.

Idag , första dagen på nya året gjorde vi en sväng upp till stugan för att knäppa på värmen, imorgon bär det av till skogs, vi ska spendera några dagar i stugan nu när Jimmy är långledig. Det blir lite primitivt inge vatten, elda i vedspis, inge avlopp men SÅ MYSIGT! Ser mycket fram emot att spenadera en natt eller två där uppe. Blir några promenader på isen, lite varm choklad i solen på en snödriva och lite korvgrillning.

Det blir några dagars uppehåll i bloggandet för mindel nu, om någon skulle sakna mig :P

Ha det gott allihopa och god fortsättning på det nya året!!

KRAM


1 kommentar:

Anonym sa...

Söt liten Tindra i urgullig klänning måste jag säga.
Kan du tänka dig vad jag fick av Elin i julklapp? Likadan speldosa,som du fick av din mamma.
Jag som tyckte den var så fin, det var lyckat.
Ha det bra.
Kram Lena