UNIKA BESÖKARE

IDAG DENNA VECKA DENNA MÅNAD TOTALT ANTAL ONLINE

torsdag, januari 29, 2009

Idag..




...är jag hemma med lilla Tindra. Hon har åkt på en förkylning så hon är lite hängig. Det är väl tur att hon är ledig från dagis på torsdagar och jag hade inte fått någon jobbtid idag. Just nu ligger hon och sover så då passar jag på att blogga.

Snön fortsätter att lysa vit utanför vårt fönster, visst är det vackert men jag längtar faktiskt till våren nu. Sitter här inne och tittar i inredningstidningar och planerar våren i vårt hem.

Eftersom vi till 99% har bestämt oss för att vänta lite med hus , känns ju så osäkert när jag inte har något jobb än, så då har vi bestämt att göra om lite mer här hemma. Vi funderar på att öppna upp en vägg så vi får ett till rum, börjar ju bli dags för Tindra att få ett eget rum snart där hon kan ha alla sina leksaker. Vi skall ta och göra om vårt datarum också, där har ni aldrig sett några bilder för det är verkligen inte vackert här inne. Just nu är det lek/datarum med gamla struktur tapeter som katterna har gått lös på ,och en mindre vacker bård som var inne på 80-talet eller nått.
När jag slet bort lite tapet så hittade jag en fin puts vägg under i ett hörn där det förr har stått en kakelugn, nu är mina planer att få fram den putsen och måla den vit, ev blir det vitt i hela rummet har inte bestämt än. Tänk bara om kakelugnen hade stått kvar, det har varit typ 5 kakelugnar i detta hus men alla åkte ut , ner till forsen där min far slog sönder dom, det var inte så vackert då!!! var dom helt GALNA säger jag. Detta var alltså många år sedan.

Ja som ni hör har jag lite att pyssla med framöver när andan faller på.

Igår var jag och min mor och lilla Tindra till Olars Trädgård , de hade utförsäljning där. Det är så mycket fint där! kan verkligen rekommendera ett besök dit, ligger i Knåda på väg mot Edsbyn.
Min mor köpte två vackra krukor i sten som hon skall ha pärlhyasinter i, själv köpte jag en vacker glaskupa




Idag satt jag och ångrade mig att inte jag köpte krukor jag med, kanske blir ett besök dit igen hmm....

Avslutar med att visa en av min favoriter här hemma, en gammal sliten tobaksburk som jag fick gratis på en loppis i somras. Den är så vackert sliten tycker jag



Ta hand om er!

Kram

Inga kommentarer: