UNIKA BESÖKARE

IDAG DENNA VECKA DENNA MÅNAD TOTALT ANTAL ONLINE

fredag, december 19, 2008

Resultatet

Ja Jag lovade ju att ni skulle få se ett resultat om jag hade bakat idag.


Chocolate crackles "snöiga kakor"


Ingredienser:

recept ger 18 stora kakor

100g mörk choklad 70%
2 dl vetemjöl
3 msk kakao
1 tsk bakpulver
1 nypa flingsalt
60 g smör
1,5 dl farinsocker
1 ägg
0,5 tsk vaniljsocker
0,5 tsk nystött kardemumma
0,25 dl mjölk

1 dl socker
0,5 dl florsocker

Recept från Leilas Jul

Gör dessa ni kommer inte ångra er!!
Ja och ni som vet att ni kommer hit i jul, ni vet ju nu vad ni kan vänta er till kaffet.

Ja sedan har jag pysslat lite också

Apelsiner med kryddnejlikor å glitter


Det var väl vad jag har pysslat med idag och hjälp har jag fått av Gabbi och Tindra, mina små duktiga tjejer.

Nu ska jag göra mig klar för lite julshopping med mamma o Linda.

Vi ses!



1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen! Ja nu blev du allt nyfiken... hehe! De e en lägenhet typ 5-10 minuter härifrån, de e en trea på 78kvm, dit ska vi snart gå och titta! Hoppas verkligen på att vi ska tycka om den och att dom tycker om vår, isf blir bytet i mars efter att den lägenheten har blivit stambytt (=Nytt badrum!!!!!!!)Hur har ni de? Kram