UNIKA BESÖKARE

IDAG DENNA VECKA DENNA MÅNAD TOTALT ANTAL ONLINE

onsdag, december 17, 2008

Husbygge!

Ja ja, ja vet har varit lite dåligt med bloggandet ett tag nu, skärpning!

Igår var det husbygge, jag byggde hela 2 hus!! mmm.. pepparkakshus då alltså.
Jag har gjort det till en lite jultradition nu att bygga pepparkakshus till mina 2 brorsbarn, Hanna och Gabriella.
Det är lite pygligt att få till det, men det är ju SÅ ROLIGT!! Nästa år ska Tindra få ett också.


Såhär blev Gabriellas hus.
Det är lite ljusare deg på den för att den är glutenfri.

Detaljer , fönster av gelatinblad.


Hanns hus.
Hade redan hunnit plasta in det innan jag tog kort.


Detaljer tak

Ja som ni ser är det mer som lusthus. I år ritade jag en egen modell också. Klurar redan på nästa års hus :P

Nu är min dotter SÅ HUNGRIG, måste springa och fixa maten klart!

Ha det gott!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men åh va du e duktigt kvinna!
Näre gäller jobb för din del tycker ja d e glasklart...starta eget och sälj tjänster!! inredning...skapande osv! =)

Anonym sa...

Åh va fint Maria! Hoppas allt e bra, och att Tindra e bra nu! Kram

Frida sa...

Du är så himla duktig!!