UNIKA BESÖKARE

IDAG DENNA VECKA DENNA MÅNAD TOTALT ANTAL ONLINE

söndag, december 21, 2008

Putsa Å Feja, Pyssla Å Greja

mmm.... det doftar jul!!

Det drar ihop sig , snart är det julafton och vi har ÄNTLIGEN fått klar vår toalett, bilder på det kommer en annan dag.
Blev så bra därinne!

Igår fixade vi julgran , vi hittade en riktigt fin gran i år. Jämn och tät, se själv...

I år kör jag silverkulor i olika former och röda äpplen,porslinshjärtan, strutar som jag gjort själv av gamla notpapper, gamla ljushållare med små julgransljus i och små glitterband och små rosetter.
Tindra fick en gran idag av mormor och morfar, som vi klätt. Hon blev så glad igår när vi tog in den stora granen i farstun för att såga till foten, när vi sedan bar in granen i vardagsrummet så skrek hon av glädje. Så roligt att se henne,förra julen var hon ju lite för liten för att förstå.

Detaljer

Nu fattas bara buketten med tulpaner och mimosa på lilla bordet

Fler än jag som kollade på Ernst igår? Blev inspirerad att göra doft arrangemang av stjärnanis och kanelstänger


Julkrubba så klart! Det är ju därför vi firar jul

I fredags så var jag och mamma och Linda till Olars trädgård i Edsbyn.
Där hittade jag dessa hjärtan i plåt med målade röda blommor och gulddetaljer, kunde inte motstå.

Sist men inte minst min andra bebis, Cassie. Det ser så mysigt ut när hon ligger där på pläden bredvid granen och så är hon ju så söt.

Det var allt för ikväll tror jag, imorgon blir det slutfinish här hemma för på tisdag kommer Kerstin & Stickan och sedan är det JULAFTON!!

och vet ni vad snön faller här utanför och det är vitt vitt VITT!!

God Natt!!

Inga kommentarer: