UNIKA BESÖKARE

IDAG DENNA VECKA DENNA MÅNAD TOTALT ANTAL ONLINE

måndag, november 03, 2008

Mitt första inlägg...

Hejsan! Då var det dags för mig att försöka skriva något vettigt här :-D Denna blogg kommer ju framför allt att handla om inredning. Kanske kan jag inspirera någon som jag har blivit inspirerad av andra bloggar jag har läst här.

Mitt stora fritidsintresse är ju att pyssla, skapa, inreda mysiga atmosfärer i hemmet. Mitt stora projekt nu är att omvandla min farmors gamla lägenhet till ett hem som passar oss. Vår dröm är ju att hitta ett hus som vi gillar men just nu finns det inget alls som passar oss. SÅ jag bestämde mig för att göra det bästa jag kan av lägenheten som vi bor i nu.
Vi bor på första planet i ett stort hus som min mor och far bor i. Det är faktiskt mysigt att bo så nära sina föräldrar, speciellt när man har så bra kontakt som vi har, sedan är ju barnvakten nära till hands ;)
Vi bor i en 3:a som går att göra om till en stor 4:a om vi skulle bli kvar här. När vi flyttade in så var inget gjort på många många år, men min far var så snäll så han hade tapetserat om vardagsrummet lagom till vår inflyttning. Jag tänkte då att det kommer bli det enda vi gör om här, men sedan har det rullat på. Mitt senaste projekt har varit köket för jag stod inte ut med tanken på att fira en jul till i ett bastuinspirerat kök om ni förstår vad jag menar. Jag kommer leta fram bilder på hur det såg ut innan jag gjorde om,men nu får ni nöja er med några bilder på hur det NÄSTAN färdiga slutresultatet blev.


Den bastufärgade panelen blev vit och väggarna målades i fläderblom.

Vår kökslampa som jag bara älskar. Den har suttit i väntsalen på en järnvägsstation för många år sedan. Nu putsade vi upp den och tyckte att den passade så bra i vårt kök!

Ett litet tittskåp som min svägerska fyndade på loppis. Jag målade om det och blev riktigt nöjd.

Köksbänken

Målade kryddhyllan i sliten look

Närbild

Denna ängel hittade jag på loppis i somras, tycker den var underbar. En gammal gaffel får agera blompinne.


Ja det var ett litet smakprov på köket. Smakprov på de andra rummen få ni en annan dag!
Ha de gott!

Inga kommentarer: