UNIKA BESÖKARE

IDAG DENNA VECKA DENNA MÅNAD TOTALT ANTAL ONLINE

söndag, mars 07, 2010

KÖK!

Ja nu har vi äntligen börjat i köket också. Det tog fart när vi fick vårt nya kök levererat i veckan som var, 1,3 ton kök! och de står nu i vår källare och bara väntar på att få bli monterat. Jimmy river som bara den och jag får gott hålla mig lugn fast de kliar i fingrarna.

Just nu har vi fått bort näst intill all gammal köksinredning och barskrapat väggarna in till timmerväggen.



Se så fint den bruna plastmattan kom fram mot den mörka timmerväggen ;)



Här framför fönstret stod vår kökssoffa och matbord förut.



Härligt att leva i ett byggkaos, nu sitter vi och äter i datarummet.



Här utanför vårt fönster landar vårt gamla kök



Charmigt!
Vet inte hur många lager av riktigt gammal tapet vi rivit bort.

Det var lite vad vi hunnit med här hemma. I de nya sovrummet så kom de sista av golvet på plats igår, Äntligen!
Pappa ska nu lägga sin energi på de rummet och hjälpa oss bli färdiga medan vi jobbar med köket. Han e snäll min far!! Så fort han fått golvlisterna på plats så kan vi börja måla.

Nu ska jag återgå till byggröran, men som vanligt så får jag väl inte göra något, blir nog till att laga mat för min del.



Ha de gott!!




2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad rörigt...MEN vad fint ni kommer att få när du lagt din hand vid finesserna...Lycka till...kram/Eva

Lisa.L sa...

Åååå så ljuvligt med timmer :D det e så snyggt ! Har vi på övervåningen i tvrummet ! :D kram Lisa